הקורונה במספרים: מה גובה העלויות לעסק במהלך המשבר?

משבר הקורונה היה מכה לעסקים הקטנים. עסקאות שהתבטלו, חנויות שנסגרו (גם אם זמנית), בעלי עסקים שנכנסו לבידוד ועסקים שנחשבים למותרות – היו כרוכים במחיר כלכלי לא קל. מה גובה העלויות שגבה המשבר? ובכן אין לכך תשובה חד משמעית, משום שכל עסק חווה את הקורונה באופן שונה. מה שכן, המחיר הכלכלי הוא משמעותי. מאמר בנושא.

הוצאות חדשות ולא צפויות (בהתאם לתו הסגול)

גם אם היו עסקים שהמשיכו לעבוד במהלך משבר הקורונה, בשל העובדה שהוגדרו כחיוניים, היה עליהם לקחת בחשבון הוצאות חדשות ולא צפויות, וזאת בהתאם לתו הסגול. חלק מההוצאות הללו מינוריות כמו רכישת מדחום ללא מגע, רכישת מסיכות לעובדים, רכישת מנוי פרו לאפליקציית "זום" וכו', וחלקן משמעותיות.

שנפרט? למשל, שירותים חיצוניים לעסקים, כמו שירות שליחויות. לא מעט בעלי עסקים שנאלצו לסגור את החנויות, הפעילו מערך משלוחים על מנת להצליח לסגור עסקאות ולהניע את המכירות של החנות גם במהלך המשבר. שירות חיצוני נוסף הוא שירותי מיקור חוץ. היו עסקים שנאלצו לפטר עובדים מנהלתיים ולשכור שירות של ניהול משרד חיצוני (על מנת לצמצם עלויות מעסיק).

נוסף על כך, בעלי עסקים הבינו שכדי להמשיך ולמכור בתקופה זו, עליהם להקים אתר אינטרנט ולתפעל את כל הנכסים הדיגיטליים שלהם, ולו כדי ליצור נוכחות דיגיטלית ולהגיע ללקוחות חדשים. על כן, הם לא לקחו בחשבון הוצאות של שיווק דיגיטלי על כל סוגיו, והשקעה כספית בקידום במנועי החיפוש.

הקורונה במספרים מה גובה העלויות לעסק במהלך המשבר-

הוצאות עבור עסק שנאלץ לסגור זמנית במהלך המשבר

רבים העסקים שחויבו לסגור את החנות במהלך ימי הסגר, ביניהם גם אולמות אירועים, עסקים מתחום התיירות ומסעדות. ההפסד מתבטא לא רק בהיעדר הכנסות, אלא גם בהוצאות הקבועות של העסק, כמו שכירות, ארנונה ותשלומים לספקים השונים. הוצאות שהכניסו לא מעט בעלי עסקים לחובות והובילו לסגירת העסק.

כמו כן, יש לא מעט יזמים שהשקיעו כספים רבים בעסק שלהם, ותכננו להחזיר את ההשקעה בשנה זו. בשל היעדר המכירות, הם לא יוכלו לעשות זאת, וסביר להניח שייכנסו לחובות, או ייאלצו לסגור את העסק ולמכור את תכולתו.

הפסדים כלכליים שהובילו לסגירת עסקים

מי שנפגע באופן ניכר מהמשבר אלה העסקים הקטנים. אותן חנויות קטנות של אנשים מקומיים או עסקים משפחתיים, שמפעילים חנות אחת או שתיים, ולרוב גם לא מחזיקים בנכס דיגיטלי, כך שהם לא מוכרים את מוצריהם באונליין. גם עסקי התיירות והבידור נפגעו מהמשבר, ולמרות הפיצויים שהמדינה העניקה לבעלי העסקים – זה לא מספיק.

לצערנו, מידי יום אנו רואים יותר ויותר בעלי עסקים שנקלעו למשבר כלכלי, כמו גם בעלי עסקים שהחליטו לסגור את העסק על מנת שלא לצבור חובות נוספים. המחיר הכלכלי שהעסקים הקטנים שילמו בתקופת הקורונה, הוא בהחלט מאוד משמעותי והוא משפיע על חייהם באופן ניכר.