רעיונות ליזמות: הפיכת רעיון למציאות

רעיונות טובים לא חסר, אך כן חסר אנשים שיש להם אומץ וכלים להפוך את אותו רעיון למיזם – אנשים שיתפסו את הרעיון בשתי ידיים, לא ייתנו לו לחמוק, לא יתנו לו לנבול כאשר אנשים אחרים שומעים עליו לראשונה (ומעקמים פרצוף) ולא יוותרו עליו גם כשהמרחק להשגת היעד רק מתארך במקום להתקצר. אז איך הופכים רעיון למציאות? איך ממציא הופך ליזם? ובכן יש כמה דרכים בהן ניתן לצאת לדרך, קבלו כמה מהן:

רעיונות ליזמות

הקמת עמותה

עמותה היא מקבץ של אנשים שחוברים יחדיו תחת מטרה זהה. כאשר העמותה מתנהלת כחוק, יש לה כוח רב להזיז עניינים, לקדם תהליכים ובאופן כללי לשווק את האג'נדה המאחדת. אי לכך, אם הרעיון קשור לעיסוק שעשוי לצמוח תחת אותה חממה (ולו בתחום החינוך או הרווחה), הרי שמדובר בצעד חכם, וזאת כי בין היתר עמותה עוסקת בפעילות, גיוס כספים ותרומה, כך שגם ניתן לצרף עוד אנשים למען המיזם, גם להניע את אותו רעיון באמצעות הכספים שמגייסים וגם יחסית מהר להתחיל לראות כיצד אותו רעיון הופך לפורמט מוכר וחוקי, בעל מערכת זכויות וחובות – למיזם!

מימון המונים

כיום מימון המונים מהווה דרך נהדרת על מנת להתחיל להשקות את הרעיון ולהנביט אותו לכדי עובדה בשטח. מימון המונים הינה שיטה פיננסית עבור מימון, בה מקבץ של אנשים פרטיים בוחרים להשקיע סכומים יחסית נמוכים, מתוך מטרה לאסוף את סכום היעד – להגשים את החזון. תחום זה בעיקר אידאלי עבור פרויקטים אומנותיים (הוצאה של הצגה, סרט וספר), חברות הייטק שצומחות בעקבות הבזק של רעיון, קמפיינים פוליטיים ותרומות, כך שלא מעט רעיונות יכולים לשגשג לכדי מיזם באמצעות הפלטפורמה.

חשבו כמו טפיל

טפיל הנו יצור שחי על, או בתוך יצור אחר וממנו הוא מתקיים. מה הקשר? לא פעם אדם בעל רעיון מדהים זקוק לתשתית קיימת על מנת לפרוץ לתודעה, וכידוע התחלה של עסק תמיד קשה. אי לכך אם ניתן, יהיה זה נהדר ליהנות מהפופולאריות ומהכלים המקצועיים של עסק קיים. מכאן מי שיש לו רעיון, צריך לחשוב כמו טפיל, משמע לבחון לאיזה עולם תוכן הרעיון שייך ומנקודה זו להתחיל ליצור קשרים עם מגוון חברות, מתוך מטרה ליצור שיתוף פעולה. עם זאת, מי שבוחר בכך מראש צריך לדעת שהוא מחויב לתת לצד השני סיבה מספיק טובה לשתף עמו פעולה.

תרמו

אף אחד לא מבקש מכם לעשות דבר בחינם, אך לעיתים יש לדעת היכן להעניק מתנה, על מנת שהרעיון יתפוס כיוון. אל תבלבלו לרגע שמדובר בשוחד, אלא מדובר בחבירה אל קהל היעד הרצוי. כך למשל אם יש לכם רעיון כיצד ליצור שרשראות שטרם נראו כמותן והן מיועדות לעשירון העליון, יש ליצור שרשרת אחת ולהעניק אותה במתנה לבת משפחה שקשורה לקהל היעד. אם השרשרת אכן תהיה איכותית, היא כבר תיצור גלים והזמנות יתחילו להגיע.

צרו מודל

אם יש לכם רעיון למוצר מסוים שאתם מרגישים שהוא עשוי ממש להצליח, יש ליצור מודל איכותי ולהתחיל להראות אותו לחברות שעשויות להתעניין בו. אינכם יודעים למדל? אין בעיה, יש אנשים שעובדים בבניית מודלים. שלמו להם והם ייצרו את המודל הראשון. פה נציין שרעיון זה אידאלי רק אם המידול אינו יקר, וזאת כי מדובר בהוצאה שלא בטוח שתחזיר את עצמה.

הלהיבו אנשים נוספים!

יש רעיונות שלא יזיק להם שותפים למסע – אם כי הוגי הרעיון צריכים דחיפה, או את הידע המשלים שיש לאדם הנוסף. בכול אופן כאשר חוברים לאדם נוסף (או לכמה) הנושא מתחיל להיות יותר אמיתי, יש שיח שמבקש להתפתח ויש עוד אנשים שמאמינים, ובכול הנוגע ליזמות – אמונה הינה נכס יקר, כך שבין אם מדובר בצורך כזה או אחר – תאמינו ותעשו!

קראו גם: איך להגדיל את העסק שלכם?