הקמת עסק הוא תהליך שכרוך במחויבות גדולה, אך לאחר שהעסק מצליח להתבסס ומחזור מכירותיו הופך לקבוע, מגיע הצורך ואולי גם הרצון, לגדול ולהפוך לעסק גדול יותר. בין אם מדובר במעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה או בפתיחת חברה בע"מ, משום שישנן דרכים יצירתיות להגדיל את מחזור העסקאות ולהוביל את העסק שלנו לצמיחה כלכלית.

הפעולות שיש לנקוט לטובת הגדלת העסק, אינן מידיות לכן חשוב לקחת בחשבון שהן עלולות להימשך לאורך כמה חודשים ואולי אפילו שנים, אך יחד עם זה – ההשקעה משתלמת. הגדלת מעגל הלקוחות והרחבת מחזור העסקאות השנתי יובילו את העסק לצמיחה כלכלית, שבין היתר תגרום לנו לגייס עובדים נוספים ואולי לפתוח סניפים בערים אחרות. כיצד תגדילו את העסק שלכם?

איך להגדיל את העסק

קודם כל לתכנן!

אל תמהרו לקבל החלטות פזיזות ולסגור עסקאות שיווק גדולות לפני שתתכננו אסטרטגיה שיווקית מפורטת ותכנית עסקית לשנה הקרובה. תכנון נכון ומדויק יסייע לכם לצלוח את התהליך ולהוביל את העסק שלכם להצלחה ולצמיחה המיוחלת. חשוב להיערך לתהליך גם מבחינה כלכלית, לחשב את ההוצאות העתידיות ואת ההכנסות שצפויות להגיע בעקבות הפעולות שתנקטו. לשם כך, כדאי לנתח באופן יסודי את הוצאות העסק ולראות אם ישנן הוצאות מיותרות שניתן לוותר עליהן לטובת תהליכי השיווק החדשים. עם הנהלת חשבונות באינטרנט תוכלו לעקוב אחר כל מחזור העסקאות שלכם וכלל הוצאות העסק באופן מסודר ולנתח את ההתנהלות הכלכלית של הארגון.

נסו אפיקי שיווק חדשים

השיווק המסורתי כבר כמעט ואינו מבוקש כפי שהיה בעבר, זאת בשל עלייתו של השיווק הדיגיטלי, ונוכחותה המשמעותית של הרשת בחיי החברה. אם עדיין לא הצטיידתם בנכסים דיגיטליים, זה בהחלט הזמן לעשות זאת, החל מאתר אינטרנט ועד לעמוד עסקי ברשתות החברתיות, משום שכך תוכלו להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים. אגב, הקמת הנכסים הדיגיטליים אינה מספיקה, שכן תצטרכו להעסיק אנשי מקצוע שיסייעו לכם לקדם את הנכסים הללו באופן המיטבי.

שיתופי פעולה – WIN WIN

שיתופי פעולה בין עסקים מתחומים משלימים יכולים לסייע לשני העסקים במקביל. נסו לחפש אחר עסק שמשלים את התחום בו העסק שלכם עוסק (למשל חברה לייצור מגבות בשת"פ עם חברה לייצור סבונים) ונסו לחשוב על שיתוף פעולה פורה שעשוי למשוך לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את מחזור העסקאות של שני העסקים במקביל.

מיתוג חדש

במרוצת השנים, עסקים נוטים להשתנות ולהוסיף שירותים חדשים או לגבש אידיאולוגיה עסקית מוגדרת, לכן מיתוג חדש יכול להעניק לעסק שלכם את הרושם הרצוי והטוב ביותר. בין אם מדובר בלוגו של העסק, שם המותג ואלמנטים נוספים המשפיעים על המיתוג. תוכלו לערוך אירוע חברה או אירוע השקה לטובת חידוש המותג, לגייס לקוחות חדשים ולהעניק הטבה ללקוחות הקיימים – כל אלה במטרה להגדיל את מחזור העסקאות השנתי שלכם.

נסו לקדם את השירותים והמוצרים הנמכרים ביותר

לעסקים יש מוצרים שנמכרים יותר וכאלה שנמכרים פחות. החוכמה היא לזהות את הצורך של קהל היעד ולקדם את המוצרים הנמכרים ביותר, כך שיימכרו בכמות גדולה יותר מבעבר. כמו כן, אם ישנם מוצרים שכמעט ואינם נמכרים, אולי כדאי שתשקלו להפסיק לייבא או לייצר אותם, ייתכן ועלות הייצור אינה משתלמת לכם מבחינה כלכלית.

 העניקו ללקוח ערך מוסף

הענקת ערך מוסף ללקוח היא חשובה במיוחד. למשל, אם העסק שלכם עוסק במכירת ציוד יצירה, תוכלו להתחיל לשווק סדנאות יצירה (חינמיות או בתשלום) או שתפיקו סרטוני הדרכה ליצירות בעבור הלקוחות שלכם. חשבו על דרכים להעניק ללקוח שירות שלא מוענק לו על ידי המתחרים, כך תוכלו לייחד את עצמכם ולתת ללקוח יותר ממה שהוא עשוי לקבל בחברה אחרת.

 

יש לא מעט דרכים להגדיל את העסק שלכם תוך צבירת לקוחות חדשים והרחבת מחזור העסקאות. אך לפני שתתחילו ליישם את הפעולות השיווקיות השונות כדאי שתקדישו מחשבה לתכנון הפעולות הללו ולצפי ההשלכות שעשויות להיות להן.