שינויים בעלויות השיווק

עולם השיווק עבר בשנים האחרונות תמורות רבות ודרמטיות. המחשוב ובמיוחד רשת האינטרנט והסמארטפונים, עמדו במרכז התפתחויות אלה ולכולן היו מגוון השפעות על עלויות השיווק.

הרשתות החברתיות

אחת ההתפתחויות הבולטות, היא הופעת הרשתות החברתיות, אשר מאפשרות לעסקים לנצל אפיקים שיווקיים כמעט ללא עלות ולשמור על נוכחות דיגיטלית ברשת. באמצעות הרשתות החברתיות, כל אחד מאיתנו יכול לקבל גישה ישירה לאינספור אנשים ברחבי העולם. חלק מהפעילים ה"כבדים" והמיומנים ברשתות, הופכים להיות מעין "סלבריטאים" או "משפיעני רשת", אשר שיווק דרכם פותח אפשרויות חדשות לעסקים. אפשר בהחלט להרחיב עוד על להיות כוכבי רשת בימינו, אך אם נתמקד בשיווק ובעלויותיו, יש כאן ללא ספק הזדמנות מפתיעה ויוצאת דופן.

שיווק בסמארטפונים

הסמארטפון הסתבר כסוג המחשב הנייד שכולם חיכו לו – מתאים לרובנו, גם קומפקטי וגם חזק. כתוצאה מכך, השימוש הרחב בו הפך אותו לפלטפורמה חשובה ביותר למשווקים. כעת, יש להם גישה ללקוחות פוטנציאליים, אבל בדרכים. משמע – ניתן לבצע פעולות חדשות ומעניינות, דוגמת שיווק ישירות ללקוח שנמצא ליד בית העסק. למשל, הצעת קופון הנחה לשימוש מיידי. שיווק ממוקד יותר, מוביל ליותר לקוחות קונים ובכך, משפר את החזר ההשקעה בשיווק.

שיווק ברשתות החברתיות ובסמארטפונים

אנליזת שיווק

המחשוב מאפשר לנתח לעומק את פעילויות השיווק, כפי שלא היה ניתן אפילו לחלום בעבר. ניתוח בידי איש מקצוע מיומן, של נתונים עדכניים ואיכותיים, מוביל להפקת תובנות שעשויות להשליך דרמטית על הניהול הכספי של פעילות השיווק. בעזרת גישה זו, ניתן למשל לזהות טוב יותר היכן מאמצי השיווק "עובדים" ולמה ועל ידי כך, להוציא פחות על שיווק ובאופן יותר ממוקד.

אוטומציית שיווק

מחשוב מאפשר אוטומציה. למעשה, זו מטרתו הבסיסית – אוטומציה של תהליכי חישוב, עיבוד, עבודה ועוד. הדבר מתבטא כמובן, גם בתחום השיווק. מבחינה כספית, פירוש הדבר חסכון בכח אדם, צמצום טעויות אנוש יקרות ויכולת להגיב במהירויות כמעט מיידיות.

פרסום

פרסום בתוצאות חיפוש וברשתות החברתיות, נפוץ ומקובל כיום מאוד. רשתות חברתיות שונות כפייסבוק, לוקחות זאת בחשבון ומשקיעות במנגנונים מתקדמים לניהול הפרסום אצלן.

"טריקים"

עם הזמן, התפתחו בסביבות ממוחשבות אלה מגוון שיטות ייחודיות לשיפור השיווק. אלה כמה דוגמאות להמחשה:  Remarketing הוא הכינוי לשיטות שונות לפנייה חוזרת ללקוח, שמסייעות להפיק יותר החזר כספי, מההשקעה בכל לקוח. שיטה אחת לעשות זאת, היא בעזרת שמירת cookie אצל הלקוח, אשר מגיע לאתר החברה. לאחר מכן, "עוגיה" זו תשמש כבסיס של מידע, שבעזרתו ייתפרו ספציפית עבור אותו לקוח ויציגו בפניו מידע שיווקי, במקומות אחרים באינטרנט (למשל, ברשת חברתית כלשהיא). Remarketing מיושם גם באימייל. למשל אימייל תזכורת, בעקבות נטישת עגלת קניות באתר. עוד דוגמא לטריק שיווקי שימושי ומשתלם, רואים ב"המלצות תוכן" נוסח טאבולה ואאוטבריין.

לסיכום

השיווק "הוא כבר לא מה שהיה פעם" וטוב שכך. כיום הוא מספק יותר אפשרויות וכדאי לנצל זאת, לשם הוזלה והתייעלות כספית.

נגישות